24 mei 2018 - Jarig in de volle natuur!

24 mei 2018 - Aksu-Zhabagly Nature Reserve, Kazachstan

Weer vroeg wakker. Wandeling gemaakt en een witte schimmel met veulen tegen gekomen.

Ik ontmoet Sander die me direct feliciteert. Goed begin! Naar de ontbijtruimte.

De meesten zitten al te eten, geen aubade of iets dergelijks; ze zijn het toch niet vergeten!!!???

Om half 10 staan we klaar bij de busjes en dan komen de felicitaties: iedereen valt me om de hals!!!

SSCN5217     RSCN5218
Met 2 busjes naar het reservaat. Ik had daar zo mijn bedenkingen over, zoveel natuur…, al die vogeltjes en bloempjes, geef mij maar mensen of gebouwen. Die mening moest ik bijstellen, het pakte toch wat anders uit en bleek het mooiste verjaardagscadeau wat ik me maar had kunnen wensen.

1060220

20180525072251     20180525071122

We wandelden langs de bovenkant van een gorge en 350 m dieper liep het stroompje - heel mooi. Sander, heeft een geoefend scherp oog voor allerlei prachtige dieren en de reservaatgids was ook geweldig op dreef met allerlei anekdotes en opmerkelijke zaken.

P1060226  P1060232

P1060277  1060280

Je hebt hier ook beren, die eten vruchten maar ja, als die er niet zijn en ze kruisen je pad…, wat dan? Vluchten, verstijven … !? De volksvertelling luidt dat het het beste is om dan maar poep op de snuit van de beer te smeren dat je op dat moment zelf wel aan het produceren bent.

P1060316 De gids troonde ons nog mee naar het plaatselijke museum en deed zijn best om nog eens even extra de sneeuwluipaard in onze aandacht aan te bevelen – of misschien was dat wel meer mijn eigen behoefte…

SSCN5219 Mijn verjaardag werd extra opgeluisterd door een telefoongesprekje met Anja in Nederland. Vóór het eten heb ik getrakteerd op bier, wijn, cola en chips. Ik werd toegezongen en kreeg een cadeautje - lekkere chocolade-eieren met verrassing.. Als avondeten hadden we 4 pannenkoeken, ijs en … een echte taart die door de hartelijke gastvrouw zelf was gebakken. Ik omhelsde haar wat een mooie blozende Kazakse opleverde!

1. Pim:
    ouwe snoepert ;-)
  2. Wim:
    25 mei 2018
    Heb je toch nog een leuke verjaardag gehad , hiep hiep hoera !!!
  3. Chris:
    25 mei 2018
    Hoe is die mop vertaald?
  4. Hans:
    28 mei 2018
    Een pietsje te laat, maar toch nog gefeliciteerd, Alfons ! Deze verjaardag vergeet je niet meer.