29 mei 2018 - De Hot Spring Day

29 mei 2018 - Karakol, Kirgizië

HOT SPRINGDAY

Nou, daar gaan we dan!

Met z'n allen (zonder Sander die nog dingen moet regelen) in de ouwe Russische legertruck naar de warme zwavelbron-baden. Wat een gehots en geklots Zeer heftig.

SSCN5243   20180529_084912   SSCN5240

Gelukkig kon ik de groep nog verblijden met de kennis die Anja mij had door ge-smst over de betekenis van je geboortedatum in numerologie-termen. Altijd een beetje gevaarlijk want elk verhaal is ook maar een verhaal en ik heb het vooral benoemd als 'uitdagingen'. Uiteindelijk culmineerde een en ander dat we met 3 zessen bleken te zijn - zie de foto.

20180529_081250  Mannen met een visie die precies weten wat ze willen, maar die zich ook moeten verhouden tot en accepteren van dat uitdagende hier-en-nu...

Overigens is Przewalski – net als de eerder geïnterviewde dame - als je de cijfers van zijn geboortedatum bij elkaar optelt, ook een 1.0 – waardoor hij soms misschien enige bestaansonzekerheid heeft ervaren, maar die hem door de 0 zeker creatief en artistiek heeft gemaakt!

Na ruim 2 uur - met onze ingewanden ergens tussen neus en oor - kwamen we bij de Hot Spring. Een mooie Kirgiziër wachtte ons op, verblijdde ons met veel thee en meermalen kleine bakkies koffie uit een echte pruttelaar...

DSCN5161    DSCN5162

P1070235  En toen de zwavel in!  Omdat mannen en vrouwen strikt gescheiden werden, kregen Paul, Theo en ik een, in een schuurtje weggemoffeld, maar majestueus ruim bemeten heetwater-bassin toebedeeld.

P1070237  P1070241

En tussen de bedrijven door natuurlijk de BergBeek in!!! Ik heb me tot 2x toe door het ontiegelijk snelstromende water een aantal meter mee laten voeren, en dan weer into the hete Spring! Waauw, to mad!

's-Avonds heerlijk gegeten bij Kalinka, een eethuisje uit de jaren 30 in Oost-Europese stijl.  De bedienende jonge vrouw is een uur bezig geweest om 1 voor 1 alle gerechten uit te serveren. Voor 500 som (ruim 6 euro) hebben we genoten van aangenaam gezelschap, salades, lekker visje, thee, glaasjes wijn en als afsluiting dessertwijn.

DSCN5169   SSCN5234

DSCN5173  Ik zelf had (per ongeluk... !?) een foto gemaakt van een tafeltje met militairen. Er kwam een petmans bij me en ik heb maar gauw de foto gewist - wat gelukkig voor hem voldoende was!

1. Pim:
    30 mei 2018
    Geen foto van de bediening ? ;-)
  2. Nel:
    30 mei 2018
    He Alfons, ik mis de foto van de blote mannen in de hotspring!
    En... beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd!
    Deze verjaardag vergeet je nooit meer.
  3. Yvonne verheijen:
    30 mei 2018
    Ja Alfie waar zijn de blote mannen. Prachtige natuur.
  4. Chris:
    30 mei 2018
    Zo dat maakt rozig zeg zo in die zwavelbron ......
  5. Jan Willem:
    31 mei 2018
    Ja we willen foto's van de Kirgiziër en het Kalinkameisje. En van die Przewalski(paarden?).